måndag 20 juli 2009

Vardagsrummet

Jag har aldrig förut velat visa några vy bilder eftersom jag har tyckt att färgen på fönstren har förstört allting. Men nu äntligen har jag harmoni både hemma och i själen, hihi.
Ni som varit hem till mig vet vilken skillnad det är. Synd att jag inte fotade riktiga före och efter bilder så ni andra kunde se.
Men ni får helt enkelt föreställa er hur det såg ut med bajs-bruna fönster.

Äntligen kommer mina gardiner, krukor, lampor och svarta ramar till sin riktiga rätt. Och ögonen dras inte längre till fönstren.
Ni ska såklart få se dom andra rummet sen också.
Jag har lite grejer till salu som jag inte riktigt har plats för.
Jag hoppas kunna fota det och visa er snart.
Kram /Marit

18 kommentarer:

Dalafrun sa...

Men,vilken skillnad de blev.Du har verkligen rätt i att ögonen dras till alla fina detaljer nu, i stället för till föstrena.
Nu är allt enhetligt och såååå fint.

Du vet att de bara är att hojta till om du ska sälja lite möbler,ja kommer på en gång :-)

Kram på dej

mylovelygrandma sa...

Hej Marit! det ser ju jätte fint ut! gillar din tavelvägg väldigt mycket :) vilken mysig lägenhet ni lånat i stockholm, är inte alls avis :P
Kram på dig!

Anonym sa...

Hej Vännen!!!
Guuu, vad fint det blev!!
Vilken skillnad!! Det måste kännas skönt att äntligen ha fått d klart.
Hoppas ni mår bra allihopa!

Puss å Kram
/Mia

Jenny sa...

Hej Marit!
Utan att ha sett bilder på hur det såg ut med de bruna fönstren så förstår jag vilken skillnad det blivit, jättesnyggt!! Ni har såå fina möbler därinne i vardagsrummet oxå..o den fina kronan ovanför matbordet..suck!

Ha en bra dag,
Kram Jenny

Bralliz sa...

HEj Marit!
Vad fint du har det!
KRaam Alice

Signe 1 sa...

Åhh Marit vad fiint du har det hemma, jag gillar:-) Vitt är verkligen såå lovely, underbart!! Kramis Sofia

Anonym sa...

Så flott stue du har! Kjempe inspirerende og fin er også bloggen din!
Ha en fin kveld!
Klem*

Luiza sa...

Hej!
Vet precis hur det är att inte vilja fota vy bilder... Det går helt enkelt inte, då man inte tycker om rummet själv.
Kul att du äntligen fick till det med dina fönster.
Tycker väldigt mycket , om din blogg!
Kram/Luiza

MonaA sa...

Verkligen jättefint, jag kan tänka mig att det blev stoooor skillnad med vita fönster!

Ska bli spännande att se vad du har att sälja, jag är nyfiken :-)!

Ha det gott!
Kram
Mona

S o F sa...

Försöker se före/efter-bilder i mitt inre ;) och tycker att resultatet blev helt strålande bra.

Harmoni!!

Förstår om du är nöjd. Ha det gott!

Villa Carl Larsson sa...

Så ljust och fint ni har det och det måste vara STOR skillnad med vita fönster nu istället. Miljön i ert hem är verkligen harmonisk. Jag gillar det :)

Kram Josefin

I mitt hjärtehem sa...

Så mysigt ni ser ut att ha det!!! Känns verkligen rofyllt när allt går i samma skala :0)
Det är det jag försöker få min käre sambo att förstå men han ser bara jobbet ( och jag ser bara alla färger överallt här hemma som bara bildar kaos *hihi*)

ha det gott, kram åsa

Bygatan sa...

Åh så fint du har det Marit!
Jag vet vilken skillnad det blir, för i vårt förra hus hade vi furufönster och när vi målade dem vita så blev det ett nytt hem!

Vi har också kombinerat vardagsrum/matplats, vi bor ju så litet.

Ha det gott, kram

Mitt skabbiga chica hus sa...

Har bara ett ord, ljuvligt!!!! Jag kan nog tänka mig skillnaden med bruna fönster och förstår hur lycklig du måste vara. Förmodligen lika lycklig som jag för att vi håller på att måla huset vitt istället för fulgult. Och vad är det för tjusig karmstol jag ser där i hörnet...du har ju redan en;o)Fiiin!

Kramis!
Mia

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Så himla fint ni har!
Förstår att det blev en enorm skillnad med vit färg på fönstren!
Vill bara skriva att jag tycker tavelisterna med alla personliga foton är så himla fint!

Stor kram Sanna

sand mellan tårna sa...

Nä..... det går liksom inte att ens föreställa sig ordet bajsbruna fönster!!!

Det blev jättesnyggt! Jag gillar fotolisten, verkligen fint!

Fast allt ser fint ut förståss ;)

Kram L

Therese sa...

Men guuud vilken skillnad!!! Va kul!!!
Hoppas ni har det bra och att ni har fått vara tillsammans och myst på semestern:-)

Stor kram / Tesso

Jeanette Hornbeck sa...

Godkväll!
Jag gillar verkligen er soffa, var har ni köpt den?
kram Jea