onsdag 6 maj 2009

Prinsesslampan....

Nu är tyllampan klar.
När sambon fick syn på tyllhistorian när den låg här hemma så sa han
-Ja, inte ska vi då ha nån jäkla prinsesslampa i taket heller...
Jag smålog lite för mig själv och tänkte, det får vi väl allt se.
Och nu sitter den där. Ovanför sängen, den blev verkligen pricken över i.


Tyvärr hade vi ingen borr hemma som jag kunde borra i betongtaket med, så jag har tejpat upp den så länge. Är man otålig så är man, fniss.

Jag tänkte först att jag ville ha en svart tygsladd till. Men jag var rädd att det skulle bli för mycket. Men nu när jag tittar på bilderna så ångrar jag mig nästan igen.
Usch vad ombytlig jag är. Det är min sämsta sida tror jag, inredningsmässigt....

Men jag är så nöjd med lampan. Och sambon sa ingenting igår när han la sig.
I och för sig så sov jag redan så jag hörde inte om han stod och svor lite, hihi.

Nu har jag en gammal dörr också stående i garaget som ska få bli sänggavel.
Kommer ni ihåg den.
Det är "bara lite" skrapning och målning.
Sen är sovrummet snart klart.

I dag ska vi på barnkalas. Det ska bli så kul.
Kram på er /Marit

22 kommentarer:

Ida sa...

Vad fint det blir. Vad duktig du är, en sådan lampa skulle jag gärna vilja ha också. Känner igen det där med att karlarna blir lite trött på stilen, måste ju visa att de är lite maskulina. En kompis sa en gång att det var som att bo i en saga när vi pratade om den här stilen.


Ska bli spännande att få se allt när dörren är på plats.

Ha det så gott.
Kram Ida

Signe 1 sa...

Oj vilken mysig och fin blogg jag hamnade hos här!!:-) Lampan var kanonsnygg! Må gott, kram Sofia

Fröken Fräken sa...

Jag tyckte inte att den där lampan var prinsessig eller tjejig alls. Den var SNYGG ;-). Jag är iofs partisk eftersom jag också har tänkt göra en sådan, jag letar bara efter en bra skärm att utgå ifrån.. och lite mer tid!

Flaggduken 2 sa...

Jag tycker att man ska ha prinsesskjolar i taket, hur fint som helst. Snyggt med tygsladd.
Kram Petra

Bygatan sa...

Såå snygg Marit!!

Ha det så trevligt på kalaset!

Kraam Lena

Jenny sa...

Hej Marit!
Vad duktig du är, lampan är bedårande söt!!
Den vackra dörren som sänggavel kommer bli pricken över i:et i ert sovrum!

Ha det så kul på kalaset,
Kram Jenny

VITA NYANSER sa...

Vilken fin lampa du har gjort!!! Hi,hi...sambon, vad är det med dem egentligen? Lite fega är de nog ...= ). Klart ni ska ha en prinsesslampa = ). Han borde vara helt trygg i ditt inredande, SÅ fint som du gör!!! Min sambo här hemma har slutat säga något, han har förstått att jag sköter det där bäst själv = ), han litar nog på mig nu = )...

Jättefin, blir så inspirerad, skulle oxå vilja ha....= ).

Kram l-l

VITA NYANSER sa...

Hi,hi...förresten vad rolig du är, som tejpar upp, du är precis som jag, ska ha upp saker NU PÅ EN GÅNG!!! Vaddå vänta på en borr....NÄÄÄÄÄÄÄ.....= )

Kram l-l

Nettan sa...

Superfint blev den ju den lilla ballerina kjolen!;-) Tror allt att maken vänjer sig..de brukar göra det..
Kram Nettan

Engelska Villan sa...

Jättesnygg Marit! Jag tycker att vit tygsladd blev skitsnyggt!!
Ofta gnälls och gnisslas det när jag kläcker en ny braig idé, och det ska has åsikter, men när det väl är klart så ser han det inte ens! Så är det i alla fall här :) Men jag älskar honom ändå! Hihi!
Kraam till dig/Anna

VITA NYANSER sa...

Hej igen!
Kuddarna är lite grönblå, inte ljusblå, lite ljus turkos (???). Men där det är blomigt är det nog mer ljusblått. Inte lätt att föklara, låter nästan som att jag är färgblind ... = ).

Kram l-l

Tulipa sa...

Har också gått och funderat på att göra en egen variant på den där snygga lampan...som ju skulle bli billigare än originalet...
Ser snyggt ut!

En svart sladd hade ju förstärkt det hela...du får väl sova på saken!

Kram Mariette

Vickans vita ting sa...

Det blev jättefint! Vilken tur att du sov :) Längtar att få se hur det går med dörren! Kram vickan

Bralliz sa...

Hej Marit! ååå, vad fin lampan blev, verkligen super snygg! en sån vill jag också ha, hihi*
Ha det bra!
Kraaaam Alice!

Dalafrun sa...

Du är ju helt otrolig när du sätter igång å de blir alltid så jättefint. Du ska verkligen va stolt över allt du gö. Fortsätt att inspirera :-)

Kramar

I mitt hjärtehem sa...

Hej Marit och grattis på namnsdagen!!! När jag läste dagens namn i tidningen imorse så tänkte jag på dig :0)

vad du kan..lampan är såå fin. Jag känner igen mig i det där med tejpen, har ju hänt ett par gånger här oxå!!

kram åsa

Inspiration i vitt sa...

Ojoj vilken underbar lampa, den gillade jag jättemycket och den passade så bra i ert fina sovrum. Vilken tur att din man inte sa nåt men det kvittar väl för lampan skulle ju hänga där i vilket fall som helst hihi.
Kram på dig/ingela.

carina sa...

Hejsan!
Tror aldrig att jag har besökt dig tidigare....iallafall inte vad jag minns :)
Nu har jag blivit sittande här en bra stund ock kikat på din vackra blogg.
Du har massor med fint att visa, allt från vackra saker till dina sötnosar.
Lampan blev ju jättefin.
Såg en byrå som du hade renoverat i ett tidigare inlägg...ett lyckat projekt.
Färg och nya beslag kan verkligen förändra saker.
Du verkar vara en ytterst kreativ person.
Nu måste jag få länka dig till min sida, så att jag snabbt o enkelt hittar tillbaka till dig igen.
Kramar/Carina

Lena sa...

Vilket underbart rum... Så harmoniskt och vackert! Lampan blev verkligen fin!

Millas hem sa...

Skrattar igenkännade!!

"Det får vi allt se" är en välkänd tanke i mitt huvud! :)

Lampan är supersöt och sängaveln kommer att bli så fin, den är otroligt charmig på bilderna!

Kram Camilla

sofie sa...

Hej
Super mysig blogg du har!! Nu är allt klart i butiken & bara väntar att få öppna på lördag. Kom gärna förbi någon gång när du har vägarna förbi. Kram Kram Sofie från Vitt & Vackert

Vårt lilla hem sa...

Oh så fin den blev! Den ska du vara såå nöjd med!!

Känner igen det här med att vara ombytlig, en del saker blir inte långlivade i det här hemmet...till sambons stora förtret :) Jag är tacksam för hans tålamod ;)

Det är riktigt fin med en gammal härlig dörr som sänggavel, kommer bli kanon tror jag.

Kramkram, Jenny