tisdag 2 december 2008

JUL

Nu får ni äntligen se lite jul hemma hos mig. Jag är inte så jätte mycket för det där riktigt julröda och maffiga dekorationen, utan kör mest med vitt, silver och sparsmakat även juletid.












Jag har lånat min jätte gulliga kompis Maria`s kamera. Den är betydligt bättre än min. Och då går det att ta hyfsade bilder fast det är totalt mulet ute.

I den lilla järn sängen från madame stoltz har jag lagt lite kulor på granris, men jädrar va det barrar.
Ljusstaken har jag fyndat på loppis för en tjuga, sen fick en lite vitfärg på sig och då blev den genast mycket snyggare.
Vita hyacinter i lerkrukor. Förresten, är det nån som vet hur man gör för att få till krukorna så dom ser sådär gamla och nötta ut?
Jag provade med filmjölk men det gick inte så jag tog lite grundfärg och smetade på.
Fler idéer mottages gärna.
Sen fick Tv-skåpet lite kransar på sig och en ljusslinga.

Min nya fina banner har Terese hjälpt mig med. Hon är en händig kvinna på många sätt hon.
Tusen tack gulliga Terese, jag är super nöjd.
Många kramar /Marit


15 kommentarer:

fröken Sätterlund ✯ sa...

Tack själv :) Det är bara roligt att kunna hjälpa till! Vad roligt att du gillade ett av alternativen. Du har ju några att variera med om du skulle tröttna ;)

Kram Therese

Hem och Lycka sa...

Underbar ny banner och så fint du pyntar! kram

Ett hus i vitt sa...

Vad mycket fint pynt!! Gillar verkligen kransarna och vita hyacinterna i lerkrukor. Ang tipset om filmjölken så har jag också testat det, men tycker heller inte det blev så bra. Ditt knep med grundfärgen var ju desto bättre. Annars förvarar jag alltid mina lerkrukor ute för att få en naturlig look, men det tar ju ett tag... ;-). Ang soldaterna så har jag tyvärr inte de soldaterna du frågade om. Men de är ju väldigt söta, så kankse jag tar hem dem nä

Ett hus i vitt sa...

(oj slant på tangenterna ;-) )nästa gång jag beställer. Men det kan ju dock dröja ett tag så jag förstår ju om du hinner hitta dem någon annanstans. Annars är du välkommen att höra av dig senare. Kram, Anette

Ida sa...

vad mysigt det är med julen. Jag är inte heller så mkt för rött, men lite röda inslag har fått lov att komma in i vårt hem. Bara det inte tar över. Älskar madame Stoltz sängen, vad smart att använda den till juldekorationerna.
Kram Ida

Sjabbig men chic sa...

Jättefin banner och vad rart du har bäddat ned kulorna!:)
Barr är ett gissel och dessutom så undrar jag också över det där med krukorna.

Kram Lisa

Fru Román sa...

Åh vilken jättefin banner och så fint du pyntat älskade vän! Jättefina bilder oxå.

Puss och kram Carro

Mia sa...

Vilken otroligt söt liten säng med mossbädd i. Bilderna är verkligen jättefina!

Kram Mia

Sara Mårtensson sa...

Oj.. jag verkar ha haft mer tur än jag trodde med barometerlampan. Jag trodde den hade kommit tillbaka men den verkar vara slut på nästan alla Ikea. Hoppas du hittar en!
Vilken fin header du gjort och vad fint du har pyntat!
Kram Sara

Sara Mårtensson sa...

oj såg att du fått bannern av en vän men den var lika fin ändå!! :-)
Kram

Villa Carl Larsson sa...

Jättefin banner ju!! Kanske man skulle ragga upp någon snäll själ som kanske vill hjälpa mig med en sån fin :)

Jag gillar den söta sängen. Jättefin!
Jag har lite mer rött hemma nu till jul men det har bara blivit så. Jag gillar ändå rött till julen men även vita hem med grönt och silver. Men mitt hem går inte i vitt nu så det får bli framöver.

Går det att beställa brädor av dig med valfri text och i så fall till vilket pris?

Kram Josefin

me and alice sa...

Tjena Marit!!
Vilken underbar liten säng!!!
Gör samma sak här hemma. La granris överallt på hyllor och skåp förra året. Snacka om att det barrade och fick bytas ut typ en gång i veckan...*fniss*
Sambon blev alldeles rålös när jag började ta in granris häromdan igen! Ha, ha, ha... Hoppas allt är bra med dig! Vi mår toppen...
Kanske ses i dag!! (Pärlan)
Kram Susanne

Villa Carl Larsson sa...

Hej igen :) Jo det skulle jag nog vilja men i så fall efter jul om det går för sig?! Jag får se hur mycket tid du har då men för mig handlar det om pengar hehe. Så gärna senare men jag säger till. Kul att möjligheten finns! Tack!

Kram

♥ Fyra årstider sa...

På vintern stoppar du krukorna i källaren de behöver fukt och värme om vartannat då kommer patinan. Nu gulliga Marit har jag ändrat ditt namn i inlägget på My Lovely Christmas Home. Tänkte att vi till reportaget skriver Marits vita skrin, då hittar folk lättare till dig.
Kram Lotta

LoveinH sa...

Hej hej!

Vilken fin blogg du har. Nu måste jag titta mig omkring lite.

Kram kram